Paten: Dört tekerleğe nasıl hakim olunur?

fator

New member
Yaşlı ya da genç: sıralı patenler çok trend. Dört teker üzerinde sürmek sadece eğlenceli değil, aynı zamanda fiziksel zindeliği de teşvik ediyor. Sadece Almanya'da, yaklaşık bir milyon kişi bu popüler sporu düzenli olarak yapıyor – ve trend yükseliyor.





Sıralı patenlerin öncüleri, 1863'te patenti alınan tekerlekli patenlerdir. Aradaki fark esas olarak tekerleklerin düzenlenmesinde yatmaktadır: Klasik tekerlekli patenlerde yan yana iki tekerlek bulunurken, sıralı patenlerde bunlar birbirinin arkasına (yani uzunlamasına, dolayısıyla İngilizce “in-line” kelimesinden türetilmiştir) yerleştirilmiştir. Bu trend spora olan ilginin artması nedeniyle artık birçok farklı model bulunmaktadır, örneğin yumuşak veya sert tabanlı, büyük veya küçük tekerlekli sıralı patenler. Farklı varyantların ne anlama geldiği, yeni başlayanlar için hangi aksesuarların önemli olduğu ve çok kısa sürede sıralı paten kaymayı nasıl öğrenebileceğiniz bu makalede özetlenmiştir.


Sıralı patenleri farklı kılan şey budur




Artık tanınmış üreticilerin geniş bir sıralı paten yelpazesi bulunmaktadır. K2, Paten, ABD Doları Ve Güç kaymasıBirbirlerinden şu şekilde farklılık gösterirler:

  • Sert tabanlı patenler: Tercüme edildiğinde, “sert bot” terimi basitçe şu anlama gelir: sert ayakkabılar. Yüksek şaftlı modeller ayaklara özellikle sağlam bir tutuş sağlar, bu yüzden öncelikli olarak sıralı hokey, sokak veya sürat pateni (alçak şaftlı) için kullanılırlar. Dış kabuk genellikle sert plastikten yapılırken, iç ayakkabı yumuşak bir şekilde yastıklanır.
  • Softboot patenler: Sert botlu patenlerin aksine, yumuşak botlu versiyon önemli ölçüde daha yumuşaktır – ve bu nedenle daha rahattır. Ayakların ayakkabılara hala sıkıca oturmasını sağlamak için, yüksek şaftlı modeller daha iyi bir seçimdir (yeni başlayanlar için). Yumuşak botlu patenlerin bir diğer özelliği de topuktaki fren blokları, yeni başlayanlara sürüş sırasında daha fazla güvenlik sunar ve daha büyük tekerleklerdir.
  • Sürat patenleri: Adından da anlaşılacağı gibi, hız patenleri özellikle yüksek hızlara ulaşabilir – bu yüzden yarışlarda da kullanılırlar. Tipik özellikleri arasında ayak bileklerine kadar ulaşan alçak bir şaft yüksekliği, hafif bir tasarım ve daha büyük çaplı tekerlekler (90 ila 125 milimetre) bulunur. Dört ve beş tekerlekli modeller vardır.
  • Sokak pateni: Sıralı paten uzmanları arasında bunlara agresif patenler de denir: bu modeller öncelikle kaykay parklarında, halfpipe'larda ve rampalarda görülür. Özel tasarımları (sert kabuk, hafif ağırlık, çapı 50 ila 60 milimetre arasında değişen küçük tekerlekler) nedeniyle özellikle muhteşem hareketler için uygundurlar. Slalom veya merdiven pateni olsun: sokak patenleri oldukça manevra kabiliyetine sahiptir.
  • Sıralı hokey patenleri: Buz patenleri gibi, bu patenler de bir sıra rayına (buz hokeyindeki gibi bir bıçak yerine) monte edilmiş bağcıklı ayakkabılardır. Modeller özellikle sert ve sağlamdır – bu özellikle özel olarak güçlendirilmiş olan ayak parmakları için geçerlidir. Tipik özellikleri arasında tekerlekler bulunur: ön tarafa iki alçak, arka tarafa iki yüksek tekerlek monte edilmiştir. Bu patenlerde fren bloğu yoktur.

Roller hakkında bir not daha: Hangi sıralı pateni seçtiğinize bağlı olarak, farklı boyutlarda veya düzenlemelerde olabilirler. Yeni başlayanlar için, daha büyük tekerleklerin küçük olanlara göre kontrol edilmesinin daha zor olduğunu bilmek önemlidir. Sertlik derecesi de göz ardı edilmemelidir, çünkü sert tekerlekler yumuşak olanlardan daha yavaş aşınır – ancak yine de yeni başlayanlar için ilk tercih olmamalıdır, çünkü daha az konfor sunarlar.


Satın alma ipuçları: Dikkat etmeniz gerekenler




Yeni bir çift sıralı patenle ilgileniyorsanız, yalnızca boyuta dikkat etmemelisiniz. Şaft yüksekliği, rayların uzunluğu ve tekerleklerin boyutu da önemlidir. Bir model mi arıyorsunuz, yoksa Kadınlar, Erkekler veya Çocuklar satın almak istiyorum:

  • Ağırlık: Ağır sıralı patenler önemli ölçüde daha ucuzdur, ancak sürülmesi daha zordur. Öte yandan daha hafif modeller biraz daha pahalıdır, ancak sürülmesi daha konforludur – daha düşük ağırlık özellikle hız ve manevra kabiliyeti açısından fark edilir.
  • Ayakkabı yüksekliği: Çoğunlukla hız patenlerinde bulunan kısa şaft yüksekliği, biraz ağırlık tasarrufu sağlar – ancak aynı zamanda ayaklar için daha az destek sunar. Bu nedenle, yüksek şaftlı sıralı patenler yeni başlayanlar için daha uygundur.
  • Sönümleme: Sıralı patenlerin süspansiyonu ne kadar iyiyse, sürüşü o kadar konforludur – özellikle engebeli yüzeylerde. Yeni paten satın alırken, küçük şokları emebilen entegre yastıklamalara sahip olduklarından emin olun.
  • Ray uzunluğu: Aslında, sıralı rayın uzunluğu da sürüş deneyimini etkiler. Ne kadar uzunsa, o kadar fazla itme gücüne sahiptir ve o kadar hızlı gidebilirsiniz. Tek dezavantajı, modellerin kısa raylı olanlar kadar manevra kabiliyetine sahip olmamasıdır.
  • Rulo boyutu: Daha önce de belirtildiği gibi, büyük tekerleklerle küçük tekerleklere göre daha hızlı gidebilirsiniz. Ayrıca engebeli yüzeylerde daha fazla konfor sunarlar. Dezavantajı ise büyük tekerleklerin daha az esnek olmasıdır çünkü daha fazla alan, yani daha uzun bir ray gerektirirler.

Aksesuarlar: Kendinizi doğru şekilde nasıl koruyabilirsiniz?




Eğer hiç veya nadiren inline patenle kaydıysanız, kendinizi olası düşmelere karşı korumalısınız. Bunu yapmanın en iyi yolu el, diz ve dirsek pedleri takmaktır – bunlar Decathlon'da bir set olarak mevcuttur Yetişkin Ve Çocuklar. Bir paten kaskı da başınızı tehlikeli yaralanmalardan korumak için temel ekipmanın bir parçası olmalıdır. Burada da uygun olanlar vardır Modeller Büyük ve küçük patenciler için ayrı ayrı ayarlanabilen.


Paten kaymayı öğrenmek: nasıl çalışır




Mümkünse ilk denemelerinizi çukur veya çatlak olmayan düz, asfalt bir yüzeyde yapmalısınız. Örneğin, boş bir otoparkta veya endüstriyel bir bölgedeki sakin bir yolda. Başlangıçta hafif eğimli yollardan kaçının, böylece otomatik ve kontrolsüz bir şekilde yuvarlanmaya başlamazsınız. Ayrıca ilk adımları ikinci bir kişinin yardımıyla atmanız veya tutunabileceğiniz bir duvar bulmanız önerilir. Güvenli bir şekilde fren yapamadığınız sürece sürüş sırasında kazanacağınız hızı asla hafife almayın. Aşağıdaki ipuçları, sıralı paten yaparken size biraz yardımcı olacaktır:


1. Başlamayı öğrenin
Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, böylece sıralı patenlerde sağlam bir duruş sergileyin ve dizlerinizi hafifçe bükün. Kaymaya başlamak için, kendinizi yerden itmek için bir bacağınızı geriye koymanız gerekir. Yuvarlanmaya başlar başlamaz, vücut ağırlığınızı diğer bacağınıza aktarın – tıpkı buz pateni gibi, eğer yapabiliyorsanız. İleriye doğru hareket etmek için, ayaklarınızla kendinizi yerden iterken her adımı hafifçe çapraz olarak öne doğru kaydırın. Yavaşça ivme kazanırsanız, yuvarlanırken bacaklarınızı yan yana koyabilirsiniz.


2. Eğrileri ustalıkla kullanma


Virajlar, özellikle acemi sürücüler için zorludur. Bunlarda ustalaşmak için farklı numaralar kullanabilirsiniz:

  • Sola gitmek istiyorsanız, ağırlığınızı sol ayağınıza verin ve sol bacağınızı sağınızın önüne doğru itin – bu sizi otomatik olarak istediğiniz açıya getirecektir. Sağa gitmek için tam tersini yapın.
  • Veya kayak yaparken yaptığınız gibi kalçalarınızı sola veya sağa çevirerek virajlarda ustalaşabilirsiniz – sola veya sağa dönmek isteyip istemediğinize bağlı olarak. Kalçalarınızın her zaman seyahat yönüne bakması önemlidir.
  • Sola dönmek istiyorsanız, ağırlık merkezinizi sol ayağınıza kaydırın ve sağ ayağınızla kendinizi yerden itin. Sonra sol ayağınızın önüne koyun ki sağ ayağınızın önüne geçebilsin (her zaman dönüşümlü olarak).

3. Frenleme pratiği yapın
Eğer sıralı paten kaymayı öğrenmek istiyorsanız, frenleme sanatında kesinlikle ustalaşmalısınız. Bunu yapmak için, ağırlığınızı ayakta duran bacağınıza (yani daha güçlü olan bacağa) vererek ayakkabınızın topuğundaki durdurucuyu kullanabilir ve aynı anda bloğu yere bastırabilirsiniz. Ya da ayakta duran bacağınıza yaslanıp diğer bacağınızı seyahat yönüne dik olarak yere koyabilirsiniz – bu bir tür T oluşturacak ve sizi durduracaktır. Alternatif olarak, ayaklarınızı ters V şekline benzeyecek şekilde bir araya getirerek kayaktaki gibi “kar temizleme” yapabilirsiniz.


4. Doğru şekilde düş
Düşmek de öğrenmeniz gereken bir şeydir: Düşmeyi ne kadar hassas bir şekilde öğrenirseniz, o kadar az yaralanırsınız. Yapılacak en iyi şey, düzgün bir şekilde düşme pratiği yapabileceğiniz bir şilte kullanmaktır – diz üstü düşerek ve yan veya sırt üstü yere inmek için dönmeye çalışarak. Bu, kollarınızı ve ellerinizi, ayrıca boynunuzu veya başınızı ciddi yaralanmalardan koruyacaktır. Dizlerinizin veya bileklerinizin üzerine düşerseniz, eklem koruyucuları düşüşü yumuşatacaktır.


Yönetmelikler: ADAC'ın söylediği şu:




ADAC'a göre, sıralı patenciler yayalar gibi muamele görür, yani kaldırımda bisiklet sürmelidirler. Basit bir dille, bu, hızınızı çevrenize uyacak şekilde ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Yaya yolları yoksa, bir kasaba içinde mümkün olduğunca yolun kenarına yakın bir şekilde yolun sağında veya solunda paten sürebilirsiniz. Ancak genel olarak, yollar ve bisiklet yolları sıralı patenciler için yasaktır – bir etkinliğin parçası olarak polis tarafından açılmadıkları sürece (örneğin Skate veya Blade Nights).


2009'dan beri, ADAC'ın şu şekilde tanımladığı başka bir istisna daha var: “Yeni bir ek işaret, yeterince geniş bisiklet yollarında istisna olarak sıralı patene izin verilmesine olanak sağlıyor. Orada paten yapan herkes aşırı dikkatli olmalı ve seyahat yönünde sağ taraftaki diğer trafiğe özellikle dikkat etmeli ve bisikletlilerin geçmesine izin vermelidir.”


Ve bir önemli not daha: Almanya'da patencilerin kask veya koruyucu ekipman takması için yasal bir zorunluluk olmasa da, özellikle yeni başlayanların düşme durumunda vücutlarını ekipmanlarla korumaları tavsiye ediliyor.


Kaynaklar: ADAC, Statista, Sportscheck


İlginizi çekebilecek diğer konular:




Bu makale sözde ortaklık bağlantıları içeriyor. Daha fazla bilgi burada bulunabilir.

#Konular