Motor sporları: Çölde ısınma: Bahreyn’de Formula 1 testleri

fator

New member
motor sporları
Çölde ısınma: Bahreyn’de Formula 1 testleri





Yeni Formula 1 sezonunun açılış yarışı da 5 Mart’ta Bahreyn’de başlayacak. Fotoğraf

© Hasan Bratiç/dpa


Dünya şampiyonu Max Verstappen & Co. sürüyor. Formula 1, tek testlerini Bahreyn’de yapıyor. Zaman kısa. Çöl, açılış yarışından önce en azından bir ipucu sunuyor.





Abu Dabi’deki Formula 1 finalinden sadece 95 gün sonra işler yeniden ciddileşiyor – en azından biraz. Bahreyn’de perşembeden cumartesiye, açılış yarışından önceki tek testler yine çölde bir hafta sonra yapılacak. Ancak test sürüşlerinden sonra bile birçok sır kalacaktır.


Sürüş nerede?


Formula 1’de iki kez dünya şampiyonu Max Verstappen ve rekor şampiyonu Lewis Hamilton çölde yeniden buluşuyor. Geçen yıl olduğu gibi, tek test sürüşleri Sakhir’deki Bahreyn Uluslararası Pisti’nde gerçekleştiriliyor. 5 Mart’taki açılış yarışı da geçen yıl ve önceki yıl olduğu gibi Basra Körfezi’ndeki krallıkta yapılacak. Bu lojistik bir avantajdır ve seyahat sıkıntısı yoktur. Sürücüler 5.412 kilometrelik pistte acil durumlara hazırlanabiliyor.


Sınav günleri nasıl geçiyor?


Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri 08:00 – 17:30 (Almanya saati) arasında Bahreyn Uluslararası Pisti takımlara aittir. Her biri bir saatlik öğle yemeği molasından daha az, yarış takımlarının pistte sadece 25,5 saati var. Bu süre zarfında Red Bull & Co. yeni tasarımlarını test etmeli, yeni bileşenleri test etmeli ve yeni arabalarının güvenilirliğini değerlendirmelidir. Mühendisler, motorlar hakkında pek çok veri toplayabilir ve bunları rüzgar tüneli ve simülatörden alınan izlenimlerle karşılaştırabilir. Ancak, arabalar sezon boyunca kapsamlı bir şekilde revize edilecek.


Testler neden bu kadar önemli?


Sezonda ilk kez arabalar gerçekten pistte. Veri çıkarma ve analiz, rekabetçi otomobiller sunabilmek için çok önemlidir. Ancak birçok takım, açılış yarışından önce tam güç dengesini gizlemek için düzenli olarak aldatıcı manevralar yapıyor. Bir ünite sırasındaki yakıt miktarının tüketimi genellikle açıklanmaz. Ancak otomobillerde çeşitli yenilikler yer alacak. Örneğin, geçen yıl yapılan aerodinamik değişikliğinden sonra arabaların zıplamaması için kurallar gereği zeminler değiştirildi.


Pilotlar arasında yeni yüzler var mı?


Nico Hülkenberg tamamen yeni değil ama geri döndü. Rhinelander, ABD takımı Haas’ta üç yıl boyunca düzenli bir kokpitten yoksun kaldıktan sonra Mick Schumacher’in yerini aldı. Rekor dünya şampiyonu Michael Schumacher’in oğlu şu anda Mercedes’te yedek sürücü. Sebastian Vettel sadece bir Formula 1 emeklisi. Grand Prix görünümü olmayan yeni gelenler Oscar Piastri (McLaren) ve Logan Sargeant (Williams). Nyck De Vries (AlphaTauri), 2022’de Williams’ta Alex Albon’un yerine Monza’da oynamasına izin verildi ve iki sayı kaydetti.


Hangi yeni kurallar var?


Arabaların zayıflaması gerekiyordu. Minimum ağırlık 798’den 796 kilograma (yakıtsız) düşürüldü. Bu nedenle birçok takım, araçlarında gereksiz yere ağır olacak boyalı yüzeylere sahip değildir. Mercedes’teki çıplak karbon fiber kaplama ile tedavi en canlı şekilde görülebilir. Siyah ince yapar. Guanyu Zhou’nun (Alfa Romeo) 2022’de Silverstone’da güvenlik çitine kafa üstü uçtuğu kazasından sonra devrilme çubukları da revize edildi. Titanyum korumanın bir kaza anında yere batmaması için yuvarlak bir tepesi olmalıdır. Ayrıca bu sezon üç yerine altı sprint yarışı yapılacak.


dpa

#Konular