“Görsel İletişim Alanındaki Disiplinlerarası Yaklaşımlar” kitabı tüm kitapçılarda21.09.2022 14:00 Son Güncelleme: 21.09.2022 14:04
İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyılın ortaya çıkardığı teknoloji, üretim süreçlerini kökten değiştirmiş ve insanların yetişkin veri yığınları ile göz bazen bırakmıştır. İnsanlara her yönden gelen verinin, enformasyonun ve bilginin insan tarafından algılanması ve bu göre tek tutum ortaya koyması kültürün şekillenmesinde önemli tek boyut haline gelmiştir.
Ortaya kaynak hızın getirisi görsel kavramını hayatımızın her alanına sirayet etmesine ve iletişimin en önemli yapı taşlarından birisi haline gelmesine yol açmıştır. Tarih, turizm, sanat tarihi, grafik tasarım, sinema, radyo ve televizyon, halkla ilişkiler ve başka sosyal bilimlerin alanları ile sanat disiplini içinde bağcıklı başka tüm alanların tek arada ve ilişkili düşünülmesi ve yapılan çalışmalarda birbirlerine kesişim noktaları üzerinden disiplinlerarası tek yaklaşımla ilmî çalışmaların yapılması, elinizde tutuğunuz kitabın ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
Kriter Yayınları tarafından yayımlanan “Görsel İletişim Alanındaki Disiplinlerarası Yaklaşımlar” kitabında 8 ilim insanının görsel iletişim ile kendi alanlarını ilişkilendirmesi sonucunda ortaya kaynak icraat bulunmaktadır.
Bu bağlamda, Emir Bostancı “Postmodernizm Sürecinde Görsel İletişim Serüveni”, Gözde Özaltun “Artırılmış Gerçekliği Görsel İletişim Tasarımı Bağlamında Düşünmek”, Hakan Alp “Siyasal İletişimde Medyanın Haber Üretim Pratikleri ve Lider Görsel Tercihleri”, Kenan Subaşi “Popüler Kültür Ürünü Olarak Dizi Jenerikleri: ‘Dexter’ ve ‘Şahsiyet’ Dizisi Jeneriklerinin Biçim ve İçerik Açışından Karşılaştırılması”, Mehmet Salih Altın “Görsel Kültürde Görsel İletişim”, Meltem Güzel “Z Kuşağının İzleyici Alışkanlarında Görsel Kullanımının Etkisi Üzerinden Youtuber Kanallarının Analizi”, Müge Bekman “Kurumsal İmajın İnşasında Görsel İletişim Unsuru Olarak Lognun Kullanımı” ve son olarak Orhan Sevindik ise “Analysis of Undergraduate Departments of Visual Communitaion Design in Turkey in Terms of Learning Outcomes and Various Variables” isimli çalışmalarıyla kitapta yer aldılar.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyılın ortaya çıkardığı teknoloji, üretim süreçlerini kökten değiştirmiş ve insanların yetişkin veri yığınları ile göz bazen bırakmıştır. İnsanlara her yönden gelen verinin, enformasyonun ve bilginin insan tarafından algılanması ve bu göre tek tutum ortaya koyması kültürün şekillenmesinde önemli tek boyut haline gelmiştir.
Ortaya kaynak hızın getirisi görsel kavramını hayatımızın her alanına sirayet etmesine ve iletişimin en önemli yapı taşlarından birisi haline gelmesine yol açmıştır. Tarih, turizm, sanat tarihi, grafik tasarım, sinema, radyo ve televizyon, halkla ilişkiler ve başka sosyal bilimlerin alanları ile sanat disiplini içinde bağcıklı başka tüm alanların tek arada ve ilişkili düşünülmesi ve yapılan çalışmalarda birbirlerine kesişim noktaları üzerinden disiplinlerarası tek yaklaşımla ilmî çalışmaların yapılması, elinizde tutuğunuz kitabın ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
Kriter Yayınları tarafından yayımlanan “Görsel İletişim Alanındaki Disiplinlerarası Yaklaşımlar” kitabında 8 ilim insanının görsel iletişim ile kendi alanlarını ilişkilendirmesi sonucunda ortaya kaynak icraat bulunmaktadır.
Bu bağlamda, Emir Bostancı “Postmodernizm Sürecinde Görsel İletişim Serüveni”, Gözde Özaltun “Artırılmış Gerçekliği Görsel İletişim Tasarımı Bağlamında Düşünmek”, Hakan Alp “Siyasal İletişimde Medyanın Haber Üretim Pratikleri ve Lider Görsel Tercihleri”, Kenan Subaşi “Popüler Kültür Ürünü Olarak Dizi Jenerikleri: ‘Dexter’ ve ‘Şahsiyet’ Dizisi Jeneriklerinin Biçim ve İçerik Açışından Karşılaştırılması”, Mehmet Salih Altın “Görsel Kültürde Görsel İletişim”, Meltem Güzel “Z Kuşağının İzleyici Alışkanlarında Görsel Kullanımının Etkisi Üzerinden Youtuber Kanallarının Analizi”, Müge Bekman “Kurumsal İmajın İnşasında Görsel İletişim Unsuru Olarak Lognun Kullanımı” ve son olarak Orhan Sevindik ise “Analysis of Undergraduate Departments of Visual Communitaion Design in Turkey in Terms of Learning Outcomes and Various Variables” isimli çalışmalarıyla kitapta yer aldılar.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.