fator
New member
formül 1
Verstappen, Red Bull’u Formula 1 rekoruna taşıdı
Macaristan Grand Prix’sinde Red Bull takımından Formula 1 şampiyonluk savunucusu Max Verstappen. Fotoğraf
© Denes Erdos/AP//dpa
Max Verstappen durdurulamaz. Macaristan’da da Formula 1’in şampiyonluk savunucusu yarışın gerilimini erkenden atıyor. Takımı için zafer sportif tarihi bir öneme sahip.
Formula 1 tarihinin bir sonraki bölümünde, serinin galibi Max Verstappen, Papa Jos’tan hemen bir tokat yedi. Macaristan’daki çifte dünya şampiyonunun en şakacı başarısı, Red Bull takımının arka arkaya on ikinci galibiyeti oldu ve McLaren’in 1988’deki rekorunu geride bıraktı.
Hollandalı oyuncu, Hungaroring’de üst üste yedinci, sezonun on birinci turunda dokuzuncu ve kariyerinin 44. galibiyetini elde etti. 25 yaşındaki sürücü, “Bu arabayı sürmek büyük bir zevk,” dedi. Finişte, McLaren’de ikinci Lando Norris’in 33,7 saniye önündeydi – Formula 1’de dünyalar bu.
Verstappen startta liderliği Lewis Hamilton’dan kapmıştı ve ardından herkesten uzaklaşmıştı. Hollandalı oyuncu önümüzdeki Pazar günü Spa’da ve yaz tatilinin ardından Zandvoort’taki evinde de kazanırsa, Sebastian Vettel’in 2013 sezonundaki rekor serisini de eşitlemiş olacak. Genel Dünya Şampiyonası sıralamasında Verstappen, takım arkadaşı Sergio Pérez karşısında liderliğini 110 puana çıkardı. Meksikalı, Hamilton’ın hemen önünde üçüncü oldu. Haas’ı 14. sırada mağlup eden Nico Hülkenberg puansız kaldı.
Pole pozisyon rekoru ile Hamilton
Verstappen, ekibi arabasına yeni parçalar vidalamış olsa da önceki günlerde yola çıkmakta zorlanmıştı. Sıralamada, arka arkaya beş pol pozisyonu serisi şaşırtıcı bir şekilde kırıldı. Silver Arrow yıldızı Hamilton, saniyenin binde üçü daha hızlıydı ve Aralık 2021’den bu yana ilk kez gridde birinci oldu.
Formula 1 tarihindeki ilk yarış pilotu olan Briton, şimdi bir yarış pistinde dokuz pol pozisyonunu fethetti. Sonuç olarak, Hamilton bir Grand Prix’de 104. kez önden başladı.
Ancak daha ilk viraja girmeden liderlik gitti. Verstappen çizgisinde sert kaldı ve Hamilton’ı geçti. Rekor dünya şampiyonu, McLaren ikilisi Oscar Piastri ve Norris’i de bırakmak zorunda kaldı. Hamilton, Mercedes pit alanına telsizle “Bunun için üzgünüm çocuklar,” dedi.
Sahanın ilerisinde bir patlama oldu. Alfa Romeo sürücüsü Guanyu Zhou başlangıçta başlangıçta durdu ve kısa bir süre sonra bir zincirleme reaksiyonu tetikledi. Alp sürücüleri Pierre Gasly ve Esteban Ocon’un arabaları ciddi bir şekilde yıkıldı ve ikisi de emekliye ayrılmak zorunda kaldı. Zhou, beş saniyelik bir zaman cezası alacaktı. Bir gün önce Çinliler şaşırtıcı bir şekilde beşinci bitirdiğinde, bir başlangıç pozisyonu arayışındaki güçlü performansı unutulmuştu.
Macar konuk performansının uzatılması duyuruldu
En üstte son birkaç haftadan tanıdık resim gelişti. Dünya Şampiyonası lideri Verstappen, tribünlerdeki binlerce Hollandalı taraftarı memnun edecek şekilde liderliğini sürekli olarak artırdı. Organizatörlere göre, hafta sonu Hungaroring’e yaklaşık 303.000 seyirci geldi.
Formula 1, Cumartesi günü Macaristan’ın konuk oyuncu kontratını 2032’ye kadar beş yıl daha erken uzattığını duyurmuştu. Bununla bağlantılı olarak, 2026 yılına kadar inşa edilecek yeni bir çukur binası ve yeni bir ana tribün ile rotanın modernizasyonu da var.
Budapeşte yakınlarındaki eskiyen parkur, uzmanlar arasında “duvarsız Monako” olarak biliniyor çünkü burada sollamak çok zor. Bu sefer de ağırlıklı olarak pit stoplardan dolayı yer değişiklikleri oldu. Podyum için verilen mücadelede Norris, lastik değişimine McLaren’daki rakibi Piastri’den önce geldi ve Avustralyalı’yı biraz sonra geride bıraktı.
Verstappen orada yalnız bir yarış sürdü. Servise geç geldi ve sonrasında liderliği korudu. Bu arada takım arkadaşı Pérez, sekizinci sıradan başlayarak sabırla sahada yükseldi, Meksikalı yarışın ortasında dördüncü sıradaki Hamilton’ı kovalıyordu. “Motorumu mu kapatıyorsun?” Tur sürelerinden memnun olmayan Hamilton, pit telsizinden komuta merkezine sordu. Cevap: Mercedes ekibi motorun sıcaklıklarından endişe duyuyordu.
Verstappen ekstra puan aldı
Podyum yarışında Hamilton uzun süre geride kaldı. Pérez, üstün Red Bull’da tökezleyen Piastri’yi aldı, ancak sonunda Hamilton’dan üçüncü sırayı kurtarmak giderek daha zor hale geldi. Verstappen en hızlı tur için ekstra puan aldı ve ezici hakimiyetinin bir başka kanıtını sağladı.
Porselen fincandaki delik
Lando Norris, Max Verstappen’in Macaristan şampiyonu kupasına verilen zarardan dolayı kendisini suçlamıyor. Yarıştan sonra Britanyalı şampanya şişesini podyuma o kadar sert vurdu ki kupa en üst basamaktan yere düştü. McLaren sürücüsü Norris olay yerine muzip bir gülümsemeyle, “Max onu kenara çok yaklaştırdı ve sonra düştü, bu benim sorunum değil, onun sorunu,” dedi.
Kazadan sonra porselen kupada daha büyük bir delik görüldü. McLaren takımı, “Üzgünüm Max,” diye tweet attı. Red Bull takımının üst üste on iki galibiyet rekoruna atıfta bulunan Verstappen’in yarış takımı, kırılan kupanın bir görüntüsünü oluşturdu: “Rekor kırıldı, kupa kırıldı”.
dpa
#Konular
Verstappen, Red Bull’u Formula 1 rekoruna taşıdı
Macaristan Grand Prix’sinde Red Bull takımından Formula 1 şampiyonluk savunucusu Max Verstappen. Fotoğraf
© Denes Erdos/AP//dpa
Max Verstappen durdurulamaz. Macaristan’da da Formula 1’in şampiyonluk savunucusu yarışın gerilimini erkenden atıyor. Takımı için zafer sportif tarihi bir öneme sahip.
Formula 1 tarihinin bir sonraki bölümünde, serinin galibi Max Verstappen, Papa Jos’tan hemen bir tokat yedi. Macaristan’daki çifte dünya şampiyonunun en şakacı başarısı, Red Bull takımının arka arkaya on ikinci galibiyeti oldu ve McLaren’in 1988’deki rekorunu geride bıraktı.
Hollandalı oyuncu, Hungaroring’de üst üste yedinci, sezonun on birinci turunda dokuzuncu ve kariyerinin 44. galibiyetini elde etti. 25 yaşındaki sürücü, “Bu arabayı sürmek büyük bir zevk,” dedi. Finişte, McLaren’de ikinci Lando Norris’in 33,7 saniye önündeydi – Formula 1’de dünyalar bu.
Verstappen startta liderliği Lewis Hamilton’dan kapmıştı ve ardından herkesten uzaklaşmıştı. Hollandalı oyuncu önümüzdeki Pazar günü Spa’da ve yaz tatilinin ardından Zandvoort’taki evinde de kazanırsa, Sebastian Vettel’in 2013 sezonundaki rekor serisini de eşitlemiş olacak. Genel Dünya Şampiyonası sıralamasında Verstappen, takım arkadaşı Sergio Pérez karşısında liderliğini 110 puana çıkardı. Meksikalı, Hamilton’ın hemen önünde üçüncü oldu. Haas’ı 14. sırada mağlup eden Nico Hülkenberg puansız kaldı.
Pole pozisyon rekoru ile Hamilton
Verstappen, ekibi arabasına yeni parçalar vidalamış olsa da önceki günlerde yola çıkmakta zorlanmıştı. Sıralamada, arka arkaya beş pol pozisyonu serisi şaşırtıcı bir şekilde kırıldı. Silver Arrow yıldızı Hamilton, saniyenin binde üçü daha hızlıydı ve Aralık 2021’den bu yana ilk kez gridde birinci oldu.
Formula 1 tarihindeki ilk yarış pilotu olan Briton, şimdi bir yarış pistinde dokuz pol pozisyonunu fethetti. Sonuç olarak, Hamilton bir Grand Prix’de 104. kez önden başladı.
Ancak daha ilk viraja girmeden liderlik gitti. Verstappen çizgisinde sert kaldı ve Hamilton’ı geçti. Rekor dünya şampiyonu, McLaren ikilisi Oscar Piastri ve Norris’i de bırakmak zorunda kaldı. Hamilton, Mercedes pit alanına telsizle “Bunun için üzgünüm çocuklar,” dedi.
Sahanın ilerisinde bir patlama oldu. Alfa Romeo sürücüsü Guanyu Zhou başlangıçta başlangıçta durdu ve kısa bir süre sonra bir zincirleme reaksiyonu tetikledi. Alp sürücüleri Pierre Gasly ve Esteban Ocon’un arabaları ciddi bir şekilde yıkıldı ve ikisi de emekliye ayrılmak zorunda kaldı. Zhou, beş saniyelik bir zaman cezası alacaktı. Bir gün önce Çinliler şaşırtıcı bir şekilde beşinci bitirdiğinde, bir başlangıç pozisyonu arayışındaki güçlü performansı unutulmuştu.
Macar konuk performansının uzatılması duyuruldu
En üstte son birkaç haftadan tanıdık resim gelişti. Dünya Şampiyonası lideri Verstappen, tribünlerdeki binlerce Hollandalı taraftarı memnun edecek şekilde liderliğini sürekli olarak artırdı. Organizatörlere göre, hafta sonu Hungaroring’e yaklaşık 303.000 seyirci geldi.
Formula 1, Cumartesi günü Macaristan’ın konuk oyuncu kontratını 2032’ye kadar beş yıl daha erken uzattığını duyurmuştu. Bununla bağlantılı olarak, 2026 yılına kadar inşa edilecek yeni bir çukur binası ve yeni bir ana tribün ile rotanın modernizasyonu da var.
Budapeşte yakınlarındaki eskiyen parkur, uzmanlar arasında “duvarsız Monako” olarak biliniyor çünkü burada sollamak çok zor. Bu sefer de ağırlıklı olarak pit stoplardan dolayı yer değişiklikleri oldu. Podyum için verilen mücadelede Norris, lastik değişimine McLaren’daki rakibi Piastri’den önce geldi ve Avustralyalı’yı biraz sonra geride bıraktı.
Verstappen orada yalnız bir yarış sürdü. Servise geç geldi ve sonrasında liderliği korudu. Bu arada takım arkadaşı Pérez, sekizinci sıradan başlayarak sabırla sahada yükseldi, Meksikalı yarışın ortasında dördüncü sıradaki Hamilton’ı kovalıyordu. “Motorumu mu kapatıyorsun?” Tur sürelerinden memnun olmayan Hamilton, pit telsizinden komuta merkezine sordu. Cevap: Mercedes ekibi motorun sıcaklıklarından endişe duyuyordu.
Verstappen ekstra puan aldı
Podyum yarışında Hamilton uzun süre geride kaldı. Pérez, üstün Red Bull’da tökezleyen Piastri’yi aldı, ancak sonunda Hamilton’dan üçüncü sırayı kurtarmak giderek daha zor hale geldi. Verstappen en hızlı tur için ekstra puan aldı ve ezici hakimiyetinin bir başka kanıtını sağladı.
Porselen fincandaki delik
Lando Norris, Max Verstappen’in Macaristan şampiyonu kupasına verilen zarardan dolayı kendisini suçlamıyor. Yarıştan sonra Britanyalı şampanya şişesini podyuma o kadar sert vurdu ki kupa en üst basamaktan yere düştü. McLaren sürücüsü Norris olay yerine muzip bir gülümsemeyle, “Max onu kenara çok yaklaştırdı ve sonra düştü, bu benim sorunum değil, onun sorunu,” dedi.
Kazadan sonra porselen kupada daha büyük bir delik görüldü. McLaren takımı, “Üzgünüm Max,” diye tweet attı. Red Bull takımının üst üste on iki galibiyet rekoruna atıfta bulunan Verstappen’in yarış takımı, kırılan kupanın bir görüntüsünü oluşturdu: “Rekor kırıldı, kupa kırıldı”.
dpa
#Konular