Formula 1: Red Bull'un “çocuksu” Verstappen ile anlaşmazlığı – Piastri galası

fator

New member
formül 1
Red Bull'un “çocuksu” Verstappen ile kavgası – Piastri galası





Lando Norris (erkek) takım arkadaşı Oscar Piastri'ye (solda) karşı direğini savunuyor. Fotoğraf

© Denes Erdos/AP/dpa


Oscar Piastri, Macaristan'da McLaren rakibi Lando Norris'in önünde kazanıyor. Ancak Norris'in pitlerden birkaç ders alması gerekiyor. Dünya şampiyonu daha da sinirli – ve bunun sebebi kendi kendine yaptığı bir şey.





Daha da kötüsü, Max Verstappen, Hungaroring'deki çılgın sürüşünün ardından yarış görevlilerine gitmek zorunda kaldı ve neredeyse her dakika öfke nöbetleri geçirdi. Üç kez Formula 1 dünya şampiyonu, Macaristan'daki radyo-takım yarışında bir aksilik daha yaşadı ve Red Bull'da üst üste üçüncü yarışı kazanamadı. Podyuma bile çıkamadı ve beşinci oldu. Verstappen, görevlilere gitmeden önce “Bugünkü strateji çok kötüydü,” diye yakındı ve sonra bile şöyle dedi: “Her şeyi kötü yaptık.”



“Bu hayal kırıklığı yaratıyor ve Max sinirli, ancak bunun üstesinden gelmeliyiz,” dedi Red Bull'un motor sporları danışmanı Helmut Marko. “Geçiş yapamadık, bu da seçtiğimiz stratejinin tamamen yanlış olduğunu gösterdi.” Ancak Verstappen de suçsuz değildi: Bitişten kısa bir süre önce, Red Bull'unun pistin yarısından itibaren havalanmasına neden olan bir manevra denedi, bu da ona yer ve puan kaybettirdi ve yarış görevlilerine gitmesine neden oldu.


Bunun yerine Oscar Piastri ilk Grand Prix zaferini kutladı. 23 yaşındaki Avustralyalı, McLaren komuta merkezi tarafından birkaç kez kendisinden istenmesine rağmen, bitişten hemen önce takım rakibi Lando Norris'i geçti. Norris daha önce, Piastri'yi açıkça dezavantajlı duruma düşüren takımın bir kararından faydalanmıştı.


“Takım benden bunu yapmamı istedi. Ben de yaptım,” dedi Norris, sorulduğunda ifadesi aniden taşa döndü. Ondan önce, eski dünya şampiyonu ve röportajcı Nico Rosberg ile yaptığı esprili bir sohbette, takım için harika bir günden bahsetmişti.


Hamilton podyuma geri döndü


Kişisel olarak, kariyerinin ikinci zaferiyle Verstappen'e karşı sekiz puan yerine 15 puan kazanacak olan Britanyalı için zor bir gündü. Hollandalı, Macaristan Grand Prix'sini yalnızca beşinci sırada tamamladıktan sonra hala 76 puanla lider durumda.


Silverstone galibi Lewis Hamilton, Mercedes'iyle pit radyosu sayesinde özellikle eğlenceli olan bir yarışta üçüncü oldu. 104 kez Grand Prix galibi, doğal olarak ilk kez galip gelen için övgü dolu sözler söyledi. Hamilton, “Harika bir iş çıkardı. Kazanması an meselesiydi,” dedi. Piastri'nin kendisi de “Çocukken hayalini kurduğum gün buydu,” dedi.


Ayrıca dikkat çekici: Sezonun 13 yarışında şimdiye kadar yedi farklı sürücü kazandı. Piastri'nin takım arkadaşının önünde elde ettiği başarı, McLaren'in şu anda en hızlı araca sahip olduğunun kanıtıdır. Marko, “Çok çalışmaya devam etmeli ve kendimize en ufak bir hata yapmamalıyız, aksi takdirde yakında ikinci olacağız,” diye uyardı.


Verstappen'in başlangıçta önündeki iki McLaren'i geçme girişimi ilk büyük telsiz anlaşmazlığıyla sonuçlandı. İlk viraja dışarıdan girmişti ancak pistten çıkmak zorundaydı. Verstappen, Piastri'nin arkasında sıraya girdi ancak pole pozisyonu sahibi Norris'in önündeydi ve pitler, ceza almamak için McLaren sürücüsünün tekrar geçmesine izin vermesini istedi. “Tamam, yani insanları pistten itebilirsin,” diye yanıtladı Verstappen öfkeyle.


Yaz tatilinden önceki sondan bir önceki yarıştaki sıralama artık sabitlenmişti. Avusturya'da ikinci olan Piastri, Norris, Verstappen ve Hamilton'ın önünde liderdi. Çok daha geride, Verstappen'in takım arkadaşı Sergio Pérez hasarı sınırlamaya çalışıyordu.


Sıralama turlarında yaşadığı bir kazadan sonra 16. sıradan başlamak zorunda kaldı, ancak bir hafta sonraki Macaristan ve Belçika son testleri olacak ve yaz tatilinde kokpitini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya. “Tek ayak üzerinde koşamayız,” dedi takım patronu Christian Horner Macaristan'da anlamlı bir şekilde. Sonuçta, Pérez yedinci oldu.


Ancak Verstappen için de, RB 20'deki yeniliklere rağmen, toplam 300.000'den fazla seyircinin katıldığı hafta sonu umulduğu gibi geçmedi. Yarış sırasında, frenlerden sürekli şikayet etti, ancak Hamilton ile yine heyecanlı düellolar yaşadı – Hamilton'ın 104. kariyer zaferiyle podyumun en üst basamağına dönmesinden iki hafta sonra.


Piastri için “karmaşık” bir ilk galibiyet


Dokuz pole ve sekiz galibiyetle Hamilton aynı zamanda Hungaroring uzmanı. Ancak Verstappen Britanyalı'ya yakındı. Bitişten kısa bir süre önce, Hollandalı Red Bull'uyla Mercedes'i içeriden geçmeye çalıştığında iki aracın lastikleri birbirine değdi. Arka taraf havalandı, Verstappen önce aracı pist bariyerine çarpmadan önce yakaladı ve sonra hemen tekrar şikayet etmeye başladı. Duyulabilir şekilde sinirlenen yarış mühendisi karşılık verdi: “Çocukça davranıyorsun.”


Ancak McLaren'in de konuşması gerekiyordu ve arada buz gibi bir sessizlik vardı. Norris daha erken ikinci lastik değişiminden faydalanmıştı. Kural olarak, daha iyi konumdaki sürücü ilk olarak getirilir. Bu durumda değil, McLaren acı çeken Piastri'ye durumu idare edeceklerini telsizle bildirdi. Sonuç: Norris'e tekrar tekrar ve az çok doğrudan Piastri'nin tekrar geçmesine izin vermesi talimatı verildi. “Sonuç olarak biraz karmaşıktı,” dedi ilk kez kazanan ve kesinlikle böyle bir Haberin Detayları gürültüsü olmadan ilk Grand Prix zaferini tercih edecek olan kişi.


dpa

#Konular