Formula 1: Daha fazla heyecan, daha fazla risk: Hassas F1 sprintleri

fator

New member
formül 1
Daha fazla heyecan, daha fazla risk: Hassas F1 sprintleri





Formula 1, Bakü’de yeni bir formatla daha fazla şov ve heyecan sağlamak istiyor. Fotoğraf

© Sergei Grits/AP/dpa


Formula 1, Bakü’de yeni bir formatla daha fazla şov ve heyecan sağlamak istiyor. Ancak bu aynı zamanda artan riskleri de beraberinde getiriyor. Dünya şampiyonu Max Verstappen daha fazla heyecan için başka yollar görüyor.





Max Verstappen, Bakü’nün dar sokaklarındaki ekstra heyecandan seve seve vazgeçerdi.


Grand Prix hafta sonlarında bir sprint yarışıyla birlikte ikinci bir kalifikasyonun ve kısa vadeli onaylanmış format reformunun getirilmesi, artık bir kaza tehlikesinden daha da fazla korkan bir kez daha baskın olan Formula 1 dünya şampiyonunun hiç hoşuna gitmiyor. Azerbaycan. Ancak yarış serilerini modernize etme yolunda, daha çekici formatlar ve daha fazla şov hayranlar için gelecek – gösteri avına endişeler eşlik etse bile.


Aston Martin takım patronu Mike Krack uzman portalı “Autosport.com”a “Bakü’de bir sprint konusunda gerginim çünkü büyük bir hasarınız olduğunda bir şeyi düzeltmek için yeterli zamanınız olmuyor.” Cumartesi günü ilk kez bir Formula 1 sokak pistinde sprintler yapılacak. Ve ilk kez, sonuç artık Pazar günü (13:00 / Gökyüzü) Grand Prix için başlangıç çizgisini belirlemiyor. Yapımcılar, sürücülerin risk almaya daha istekli olacağını umuyor.


yeterlilik tercih edildi


Gelecekte, bu sezon zaten altı tane olan sprint hafta sonlarında ana yarış için elemeler Cuma günü yapılacak. Ayrı bir gelişmede, Cumartesi günü kısaltılmış bir sprint eleme seansı ve ardından kazananın sekiz Dünya Şampiyonası puanı alacağı sadece 100 kilometrelik kısa bir yarış olacak. Buna karşılık, taraftarlar için oldukça alakasız olan Cumartesi sabahı antrenman iptal edilecek ve sürücülerin Cuma günkü Dünya Şampiyonası turu başına sadece bir saatlik antrenmanları olacak.


Geçenlerde Avustralya’da dünya şampiyonu Verstappen, “Benim için sprintler bir yarış değil, hayatta kalmayla ilgilidir.” Üstün Red Bull sürücüsünün odak noktası her zaman kazanan için 25 şampiyonluk puanının olduğu gerçek Grand Prix’tedir. Verstappen, “Bu sprintleri yapmak Formula 1’in DNA’sında yok. Formula 1, iyi bir sıralama seansı ve ardından uzun yarış mesafeli güçlü bir Pazar günü demektir.”


Ancak, birçok kişi değişiklikleri memnuniyetle karşıladı. Haas takım patronu Günther Steiner, “İkinci bir sıralama hem taraftarlar hem de bizim için çok daha iyi çünkü bu heyecan verici,” dedi: “İki sıralama seansı ve iki yarışla şimdi daha da fazla oluyor – ve bence bu onun için harika Spor.” Bununla birlikte, sürücüleri Cumartesi günü ciddi kazalar geçirirse veya kendi hataları olmaksızın kaosa karışırsa, fikri hızla değişebilir. Hasarlı bir arabanın zamanında tamir edilememesi mümkündür.


Eski şehirde sıkı virajlar


Geçmişte Bakü’de çok sayıda ciddi kaza oldu. Hazar Denizi’ndeki pist, eski şehirde geniş, yüksek hızlı düzlükler ve keskin virajların bir karışımını sunuyor. Cesaret gerekir, kibir ağır şekilde cezalandırılır. 2018’de o zamanki Red Bull takım arkadaşları Verstappen ve Daniel Ricciardo zorlu bir düellodan sonra çarpıştı ve ikisi de emekli oldu.


2021’de Lance Stroll, bir lastik patlamasının ardından bariyere çarptı. Benzer bir şey lider olan Verstappen’in başına geldi ve geçen yıl Bakü’de nihayet kazanamadan elendi.


McLaren takım patronu Andrea Stella, “Evet, gerginiz” dedi ve yarışan takımların ikilemini örnekledi. “Aynı zamanda sprint yarışları aracılığıyla gösterideki artışı destekliyoruz. Bir şekilde uyum sağlamamız gerekiyor.” İtalyan, nihai olarak, gösteri ve kabul edilebilir risk arasında iyi bir denge bulmakla ilgili olduğunu vurguladı.


para sorusu


Motor sporları birinci sınıfında bir maliyet tavanının getirilmesinden bu yana, bu uzun zamandır bir para meselesiydi. Ciddi kazalardan sonra, arabaların daha da geliştirilmesi pahasına, sınırsız sayıda yeni parça üretilemez. Steiner, Haas ile bunu hissetmek zorundaydı. Mick Schumacher geçen yıl milyonlarca hasara neden olan kazalara neden olduğunda, paranın onarımlara akması gerektiğinden teknik iyileştirmeler planlandığı kadar hızlı gerçekleştirilemedi.


Verstappen’in istediği olursa, Formula 1 daha fazla gösteri yaratmak için her halükarda başka bir yerden başlamalı. Hollandalı sürücü, “Daha fazla aksiyon nasıl elde edilir: Arabaları birbirine yaklaştırmalısınız, daha fazla takımın kazanma şansı olmalı, o zaman gösteri doğal olarak harika olacaktır” dedi: “Altı veya yedi takım kazanmak için mücadele ettiğinde , o zaman inanılmaz olur ve hiçbir şeyi değiştirmeniz gerekmez.”


Ancak yarış serisi şu anda spor heyecanından çok uzak. Verstappen’in arka arkaya üçüncü dünya şampiyonluğunu elde edeceğinden kimsenin şüphesi yok. Red Bull’un aracı, Bakü’deki starttan önce bile rakiplerinin çok önünde.


dpa

#Konular