Formula 1: Avustralya laneti sona erdi: Verstappen kaos yarışını kazandı

fator

New member
formül 1
Avustralya laneti sona erdi: Verstappen kaos yarışını kazandı





Avustralya’da ilk kez kazandı: Max Verstappen. Fotoğraf

© Asanka Brendon Ratnayake/AP


Max Verstappen, Avustralya’daki zafer galasını böyle hayal etmemişti. Melbourne yarışı uzun süre hatırlanacak. Yarış yönetimi yine maksimum konuşma konusu sağlar.





Güvenlik aracının arkasında bitiş çizgisini geçerken üç kırmızı bayrak: Formula 1 dünya şampiyonu Max Verstappen, Avustralya’ya olan lanetini unutulmaz ve nihayetinde oldukça tartışmalı bir yarışta durdurdu.


Rakiplerinin saldırılarından ve Melbourne Grand Prix’sindeki üç yarışın durdurulmasından yılmayan Hollandalı sürücü, baskın Red Bull ile sezonun başlarında üst üste üçüncü Dünya Şampiyonası şampiyonluğuna doğru ilerliyor.


25 yaşındaki Down Under’ın ilk zaferi, esas olarak yarışın sonlarına doğru kaotik koşullar nedeniyle hatırlanacak. Rekor şampiyon Lewis Hamilton Mercedes’te ikinci, Fernando Alonso Aston Martin’de üçüncü oldu. Toplam on bir dünya şampiyonluğu podyuma çıkıyor (yedi Hamilton, Verstappen ve Alonso ikişer). Sıralamalarda Verstappen, Melbourne’daki ilk galibiyeti ve kariyerinin 37. Grand Prix galibiyetiyle Dünya Şampiyonası’ndaki liderliğini bir kez daha genişletti.


Bitmeden bir tur önce yeniden başla


Bitişe bir tur kala yeniden start verilmiş, kızgın sürücüler, şaşkın hayranlar ve milyonlarca doları pistte bırakmıştı. Çalkantılı finalde birkaç araba pistten uçarak başka bir kesintiye neden oldu. Sonunda, Alman şef Nils Wittich başkanlığındaki yarış yönetimi, Grand Prix’in güvenlik aracının arkasında bitmesi gerektiğine karar verdi. Sonuç için son yeniden başlatmanın dizilişi kullanıldı, yalnızca elenen sürücüler elendi.


Yılın üçüncü yarışında arkasındaki Nico Hülkenberg, geri dönüşünden bu yana ilk kez Dünya Şampiyonası puanlarını elde etti. Emmerich’ten emektar, Haas yarış arabasını yedinci sıraya getirdi çünkü Ferrari pilotu Carlos Sainz’e karşı aldığı cezadan hâlâ yararlanıyordu.


Verstappen startta güçlü Mercedes sürücüleri tarafından pol pozisyonunda kandırıldı. Önce George Russell onu ikinci sıradan geçti, ardından sıralama üçüncüsü olan Hamilton geldi ve geçti. Geçen yılın galibi Ferrari’deki Charles Leclerc çakıl yatağına uçtuğu ve Lance Stroll’ün Aston Martin’ine dokunduktan sonra durduğu için güvenlik aracı erkenden piste çıktı. Yarış tekrar yayınlandığında, bu yıl yine siyaha boyanan Silver Arrows, başta Verstappen karşısında liderliğini korudu.


Verstappen’in Down Under’daki ilk zaferi


İki kez şampiyon olan oyuncu, kariyerinde ilk kez Avustralya’da önden başladı. 2015 yılında Verstappen, Formula 1’deki ilk çıkışını Albert Park pistinde yaptı ve sadece 17 yaşında yarış serisinin en genç pilotu oldu. Sonraki yıllarda kazanmak hiçbir zaman yeterli olmadı, 2019’da podyuma ancak üçüncü olarak çıkabilmişti. Şimdi sıra gelmişti.


Sezonun üçüncü Grand Prix’si ilk başlarda yoğun geçti. Alexander Albon, bir sürüş hatasının ardından Williams’ını bariyerlere çarptı, arabanın bir vinçle kurtarılması gerekiyordu. Güvenlik aracı ikinci kez çıktı. Ancak kazada pist o kadar kirliydi ki Grand Prix kırmızı bayrakla yarıda kesilmek zorunda kaldı. 15 dakikalık temizlik çalışması sırasında tüm sürücüler pitlere döndü.


Ve bu, lider Russell için acıydı: Zorunlu aradan önce Britanyalı sürücü lastiklerini değiştirmek için pite girdi ve geri çekildi, bu sırada tecrübeli Hamilton liderliği ele geçirdi. Duran startta Verstappen rekor şampiyonu geçemedi, Alonso ona arkadan baskı yaptı. Ancak gerginlik buydu: On ikinci turda Verstappen, Hamilton’ı şakacı bir şekilde geride bıraktı ve yarım turda kolayca iki saniye uzaklaştı.


Sonuç olarak, Verstappen’in Red Bull’u o kadar güçlüydü ki rekabet umutsuzluğa kapılabilirdi. Sahanın geri kalanının hiç şansı yoktu, Cumartesi günü Sergio Perez’in sıralama turlarını berbat etmesini engelleyen tek şey çifte galibiyetti. Meksikalı, 33 yaşındaki oyuncunun iki hafta önce Suudi Arabistan’da kazandığı galibiyetin ardından sahanın gerisinden başlamak zorunda kaldı. Melbourne’deki hızlı pistte sollama yapmak zordur, bu nedenle öne geçmek zordu.


Russell erken çıktı


Bu arada, 58 turun 18. turunda motoru alevler içinde kaldıktan sonra emekli olan Russell için işler daha da kötüye gitti. Arabanın arkası alev alırken, 25 yaşındaki hüsranla arabadan indi. Üçüncü emekliliğin de Hülkenberg’e faydası oldu: 35 yaşındaki oyuncu yarışın ortasında yedinci sıradaydı ve bu alanda kendini göstermeyi başardı. Bahreyn ve Cidde’de sadece 15. ve 12. oldu.


Önde, Verstappen hızı kontrol etti ve sahayı uzak tuttu. Suudi Arabistan’da sıralama turlarındaki sorunlarının ardından 15. sıradan yükselmek için mücadele etmek zorunda kaldı ve güçlü bir yetişme yarışı sayesinde ikinci oldu. Şimdi, öncelikle yarışın ikinci bölümünde rahat bir öğleden sonranın tadını çıkardı. Hamilton’ın yetişme şansı yoktu ve yeni takımıyla üst üste üçüncü kez podyuma çıkan 41 yaşındaki Alonso’ya karşı kendini savunmak zorunda kaldı.


Bitişten kısa bir süre önce Dane Kevin Magnussen, Haas’ta 55. turda lastiğini kaybettiği bir kaza geçirdi. Temizlik işinin tekrar durdurulması gerekti ve sadece bir tur kala, başka bir start verildi. Bu tamamen kaotikti ve birkaç kazayla sonuçlandı.


dpa

#Konular