Formül 1: Bahreyn kazanan Piatri başlık formunda – Verstappen'de Hayal kırıklığı

fator

New member
Formül 1
Başlık Formunda Bahreyn kazanan Piatri – Verstappen'de Hayal kırıklığı






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




McLaren sürücüsü Oscar Piatri yarışmaya bir şans vermiyor ve sezonun ikinci galibiyetini Bahreyn'deki Formula 1'de alıyor. Dünya şampiyonu Max Verstappen için Grand Prix çok kötü.


McLaren-Teamboss Zak Brown tarafından yarış kazanan Oscar Piatri, Bahreyn'in çöl havai fişeklerinin parıltısında duyuldu. Takım meslektaşı Lando Norris, yeni kurtarılan Dünya Kupası liderliği ile su tozunun derin bir yudumunu aldı. “İnanılmaz bir hafta sonu oldu. Stil ile yaptık,” dedi Piatri, ikinci Formula 1 sezon zaferinden sonra, şampiyonu Max Verstappen'i genel sıralamada ikinci sırada savundu ve Norris'in sadece üç puan gerisinde.





Başlık lastiğinde, Sakhir George Russell'daki Avustralyalı Mercedes'teki Mercedes'te ikinci sıraya atıldı. Norris hala son turlarda üçüncü oldu, ancak artık McLaren'i Russell'a karşı sert bir düelloda mükemmel bir şekilde mükemmelleştirmeyi başaramadı. “Biraz hayal kırıklığı yaratıyor,” diye itiraf etti 25 yaşındaki. Sonuçta, podyum Bahreyn'i Dünya Kupası lideri olarak terk edebilmesi için yeterliydi.



Dünya şampiyonları Verstappen için çok daha kötüydü: Hollandalılar Red Bull'da bir şanstan sonra sürdü ve sadece altıncı oldu. 13. olarak, temiz pilot Nico Hülkenberg ilk olarak düşünüldü. Bununla birlikte, arabasının alt gövdesi o kadar yıpranmış olduğu için kuralları ihlal ettiği için, Rhinelander yarışın bitiminden iki saat sonra diskalifiye edildi.





Piatri kutup pozisyonundan başlar



Zaten antrenmanda McLaren'in Bahreyn'e en hızlı arabayla geldiği açıktı. Piatri özellikle yarışmadan uzaklaştı ve aynı zamanda Ferrari-Pilot Charles Leclerc ve Russell'ın yeterlilikte önünde direk pozisyonunu sağladı.





Buna karşılık, takım -Mate Norris'in şaşırtıcı çabaları vardı. “Daha önce hiç bir Formula 1 otomobili kullanmamış gibi hissediyorum,” diye şikayet etti sadece altıya ulaşan Briton. Sonuçta, Norris fren sorunlarının sadece yedinci sırada yer aldığı şampiyonları savunmaktan biraz daha hızlıydı.





Arabası nedeniyle hayal kırıklığı



“Arabada hissettiğim gibi, televizyonda söyleyemem. Aslında hiçbir şey işe yaramadı. Bu büyük bir sorun,” diye homurdandı Hollandalılar. Japonya'daki beklenmedik zafere ustaca yolculuğundan sadece bir hafta sonra Verstappen, şirket arabasından bir kez daha memnun değildi. Ayrıca yarışın başlamasından önce tanıtım turunda, çukur radyosundaki hoşnutsuzluğunu nefes aldı.





Dört kez şampiyon derhal başlangıçta geri döndü ve o zamandan itibaren ön orta sahada mücadele etmek zorunda kaldı. Buna karşılık, Norris ilk metrede üç yarışmacıyı geçti ve birkaç eğriden sonra üçüncü oldu.



Ama bu doğru şeylerle tamamen mümkün değildi. Norris, Radyo tarafından yanındaki Verstappen'e bildirildiği gibi başlangıç çizgisinde biraz fazla park etmişti. Yarış komiserleri yanlış bir başlangıç nedeniyle beş saniye belirledi ve dayattı.



Ferrari liderlik kilometre toplar





Piatri eylemi üstteki kontrol etti. Norris ilk lastik değişiminde zaman cezasını homurdandı ve podyum için avlanmaya başladı. Piatri ve takipçi Russell da planlandığı gibi garaja geldi. Leclerc ve Ferrari meslektaşı Lewis Hamilton şimdi bir süre sahaya liderlik ettiler çünkü biraz daha zor ve dolayısıyla daha dayanıklı lastiklerle başladılar.



Her şey 18. turda sıralandı. Soru, egemen Piatri'ye ek olarak ödül törenine kimin davetiye kazanacaktı. Russell, Norris veya Leclerc – biri boşalacaktı.



Güvenlik arabası tekrar heyecan getiriyor





Ancak Verstappen, arabası ve lastik sorumluluğu eksikliği hakkında sızlanmasına devam etti. “Her şey aşırı ısındı,” diye çarptı 27 yaşındaki. Neuling Kimi Antonelli, Mercedes'te hiç acıma bilmiyordu ve ışıltılı bir temiz manevra ile geçti. Kısa bir süre sonra Verstappen de Hamilton'un dik olmasına izin vermek zorunda kaldı. “Artık fren yapamıyorum bile, bu çok saçma,” diye ateşledi dünya şampiyonu.



Sinirli olan Verstappen, ikinci lastiği değiştirmek için herkesten daha erken geldi ve başlangıçta kendini piste emretti. Daha sonra emniyet aracı kullanıldı çünkü enkaz asfalt üzerinde. Çoğu sürücü derhal taze lastikler aldı.



Piatri liderliğini yeniden başlatmada ustaca savundu. Takım arkadaşı Norris, Leclerc ve Hamilton ile üç yollu sert bir savaş yaptı ve çok değerli toprağı kaybetti. Ancak sonunda Norris, Ferrari'nin her ikisini de devraldı ve Dünya Kupası liderliğini kurtardı.



DPA