DFL TV haklarını açık artırmaya çıkarıyor: Bu abonelik modellerini hesaba katmalısınız

fator

New member
Futbol Bundesliga
Spor programı bitmek üzere mi? Gelecekte bu abonelik modellerini beklemelisiniz






Mevcut bağlantıyı kopyala







İkinci deneme: Önümüzdeki günlerde DFL, Bundesliga'nın TV haklarını açık artırmaya çıkaracak. Hayranlar ne gibi değişiklikler bekleyecek? Spor şovu konusunda endişelenmene gerek var mı?

İçindekiler




Bundesliga kulüpleri için milyonlarca avro tehlikede: Alman Futbol Ligi (DFL), 15 TV paketini 4 Aralık'a kadar en yüksek teklifi veren yayıncılara ve medya şirketlerine açık artırmayla satıyor. Bu, Nisan ayında sadece bir gün sonra iptal edilmek zorunda kalan ilk denemenin ardından ikinci denemedir. İhalenin sonucu önümüzdeki yıllarda kulüpler ve taraftarlar için büyük önem taşıyor. Oyunlar gelecekte nerede görülebilir? Peki kim ne kadar ödüyor?





Neden yeniden başlamak zorundayız?



DFL ile internet yayıncısı Dazn arasında, 196 canlı oyundan oluşan B hakları anlaşmasına ilişkin banka garantisi konusunda yaşanan hararetli anlaşmazlığın ardından, Alman Tahkim Kurumu (DIS) şu kararı verdi: O dönemde ödemeli TV yayıncısına verilen ödül Gökyüzü etkisiz. Ancak Dazn da sözleşmeyi kazanamadı. Süleyman'ın kararı: Her şey yeniden başlıyor.



İkinci denemede farklı olan ne?



Büyük bir kısmı birbirinin aynısı. DFL, Cumartesi günü saat 15:30'da ve Cuma akşamı maçlarının yanı sıra küme düşme maçlarını içeren en büyük paket olan B paketini bu Pazartesi yeniden satmaya başlayacak. İlk haftayı diğer ödemeli TV paketleri de takip edecek. Yenilik ise ikinci hafta ücretsiz TV paketlerinin beş gün yerine üç gün satılacak olması. Ayrıca, nisan ayındaki gibi bir anlaşmazlığın bir daha yaşanmaması için açık artırma kurallarında da ufak bir düzenleme yapıldı.




24 Eylül 2024, 17:20


Futbol Bundesliga

Hak paketi yeniden atanmalı: DAZN, DFL'e karşı mahkemede kazandı



B dışında en önemli paketler hangileridir?



A, C ve D paketleri de özellikle değerlidir. Ayrıca 2025/26 – 2028/29 sezonları arasında 1. Lig'in canlı yayınlarının ücretli TV haklarını da içermektedir. Bugüne kadar gelirlerin yüzde 80'inden fazlası ücretli alandaki görsel-işitsel pazarlamadan geliyor.




  • A konferansları içerir.
  • C, Cumartesi günü saat 18.30'da oynanacak en iyi maçların ve Süper Kupa'nın yer aldığı pakettir. 34 oyunla en küçüğüdür ancak en iyi oyunlar sayesinde oldukça popülerdir.
  • D Pazar maçlarını içerir. Toplam 79 canlı oyunun yer aldığı sitede, oyunların ücretsiz TV'de birkaç kez gösterilme seçeneği de yer alıyor.
  • Ayrıca 2. Lig'in canlı maçlarını içeren F paketi de var ki bu da birçok tanınmış kulüp nedeniyle ilgi görüyor.


“Sportschau”ya ne olacak?



DFL teklifi, özellikle ARD'nin “Sportschau” ile baskı altına aldığı birkaç karmaşık ayrıntı içeriyor. Gecikmeli öne çıkan raporlamalar için Paket I, “Kompakt” ve “Klasik” olmak üzere iki versiyonda sunulmaktadır.



Kompakt'ta öne çıkanlar Cumartesi günü 19.15 ile 20.15 arasında izlenebiliyor. Ancak Tagesschau saat 20.00'den itibaren yayınlanacağı için bu versiyon ARD için bir seçenek değil. Bu yeni, daha geç yayın saatinin çekiciliği ortada: Bundesliga'nın önemli anlarını saat 20:15'e kadar izlerseniz, prime time için daha yüksek reytingler vaat eden kanala bağlı kalabilirsiniz.



Ancak Classic model saat 18.00'den itibaren özetlerin alınmasına izin verir. “Sportschau”yu mevcut haliyle alacaksınız. Özel yayıncılar veya ücretli sağlayıcılar, bu zaman dilimini satın alarak dolaylı olarak “Sportschau”nun sonunun finansmanına yardımcı olabilirler.





Başka hangi ücretsiz TV teklifleri var?



Sezon başına 617 maçtan yalnızca dokuzu ücretsiz TV'de canlı olarak izlenebiliyor. Paket E'de üç adet birinci lig maçı, bir adet ikinci lig maçı, dört maçlık düşme maçı ve Süper Kupa yer alıyor. Bu paket şu anda ProSiebenSat.1'den edinilebilir.


18 Ekim 2024, 17:07


Futbol: 1. FC Köln'de Lukas Podolski'ye veda maçı, Polonyalı taraftarlar havai fişek gösterisi başlattı

Güvenlik konferansı

Futbolda şiddet: DFL Komisyonu gelecekte stadyum yasağı uygulamalı



Cumartesi akşamı 33 maçın yer aldığı G Paketi, şu anda Sky ve Sport1'de olduğu gibi gelecekte ücretsiz ve ücretli TV'de paralel olarak yayınlanabilir. DFL ayrıca serbestçe erişilebilen kanallar için altı ek öne çıkan hak paketi satıyor. Sesli ve dijital açıkhava reklamcılığına yönelik başka hak paketleri de mevcuttur.





Yeniden başlatmanın hayranlar için anlamı nedir?



Açık artırmadaki gecikme nedeniyle hayranlar önümüzdeki sezon için hangi aboneliklere ihtiyaç duyduklarını öğrenmekte geç kalacaklar. Şu husus hâlâ geçerlidir: Bir şirketin ödemeli TV için dört farklı birinci lig paketini satın alması durumunda, teorik olarak gelecekte yalnızca bir sözleşmeye ihtiyaç duyulabilir. Ancak 2025'ten itibaren taraftarların tüm canlı maçları TV'de izleyebilmek için şu anda olduğundan çok daha fazla aboneliğe ihtiyaç duyması da söz konusu olabilir.



DFL açık artırması nasıl gidiyor?



DFL her paket için bir minimum tutar belirler. En basit durumda şu şekilde işliyor: En çok parayı teklif eden kişi otomatik olarak sözleşmeyi alıyor ve aynı gün mesaj alıyor. Özel ve karmaşık bir durum yalnızca bir sonraki en iyi teklifin, en yüksek teklifi verenin teklifinden yüzde 20 veya daha az olması durumunda ortaya çıkar. Daha sonra ikinci bir tur yapılır ve son olarak DFL'nin farkın aynı kalıp kalmayacağına dair kararı vardır.



Ek kaynak: “t-çevrimiçi”



DPA

lw / Michael Rossmann