Bisiklete binme: tanık çağırma, ekiplerden çekilme: Mäder’in ölümünün sonuçları

fator

New member
Profesyonel bisikletçi Gino Mäder’in ölümünün ardından kazanın nedeni daha fazla araştırılıyor. Birkaç takım Tour de Suisse’den ayrılır. Güvenlik konusu bir kez daha odak noktasıdır.





Tour de Suisse, profesyonel bisikletçi Gino Mäder için yas ve kazanın nedeninin araştırılması sırasında devam ediyor. İsviçre Turu’nun sondan bir önceki etabı Cumartesi öğleden sonra başladı. Üç takım eksikti. İsviçreli Mäder’in 26 yaşında trajik ölümüyle ilgili hâlâ yanıtlanmamış pek çok soru var.


Tur neden devam ediyor?


Mäder’in öldüğü Cuma günü altıncı etap iptal edildi, bunun yerine profesyonel bisikletçiler bir anma sürüşünde meslektaşlarını düşündüler. Sorumlular daha sonra kendi ifadelerine göre tura devam etmek için ekipler, sürücüler ve amirlerle anlaştılar. Tur direktörü Olivier Senn, “İlgili herkesle görüştükten sonra, yönetim olarak bu kararın arkasında birleştik” dedi. Erkekler yarışının son iki etabını “mantık dahilinde” tamamlamaya çalışmak isterlerdi.


Genel klasman için zaman ölçümü bitişten 18,8 kilometre önce Cumartesi günü yapılır. Pazar günkü zamana karşı yarışın da yarış modunda gerçekleştirileceği açıklandı. Mäder’in ailesinin turun devam etmesine onay verdiği söyleniyor. Kadınlar için Cumartesi günü düzenlenen üçüncü Tour de Suisse’in startı da kayıtlara geçti.


Ancak üç erkek takımı artık orada olmayacak: Mäder’in Bahreyn Victorious yarış takımına ek olarak, Belçika’dan Intermarché-Circus-Wanty ve İsviçreli bisiklet efsanesi Fabian Cancellara’nın takımı Cumartesi günü çekildi. Tudor Pro Bisiklet Takımı, “Bu zor koşullarda, sürücülerimizin duygularına saygı göstermenin ve Gino’ya saygı göstermenin insani yolu budur” dedi.


Kazanın nedeni açıklandı mı?


Hayır. Perşembe günkü inişte bitişe birkaç kilometre kala ne olduğu hala net değil. Mäder’in yanı sıra 21 yaşındaki Magnus Sheffield’ın da düştüğü biliniyor. Kaza günü Ineos ekibi, ABD’li profesyonelin bir kazaya karıştığını, beyin sarsıntısı geçirdiğini ve hafif morluklar yaşadığını ve bir gece hastanede kalması gerektiğini doğruladı.


Kaza mahalline ilk ulaşan Tour de Suisse doktoru Roland Kretsch, İsviçreli “Blick”e iki yarışçının düşerek toprak sete çarptığını söylemişti. “Muhtemelen aşırı hız veya çok geç frenleme veya takılıp kalma, bu tamamen net değil.”


Belki Sheffield netleştirmeye yardımcı olabilir. Graubünden kanton polisi tanıklar için bir çağrı başlattı. Bildiride, “Özellikle kazayı gözlemleyebilecek, hatta filme çekebilecek kişiler arıyoruz.”


Mäder’in memleketindeki ölüme tepkiler neler?


Mäder’in sportif yeteneklerine ek olarak, hemen hemen tüm İsviçre medyası onun bisiklet dışındaki bağlılığını da kabul etti. “NZZ”, “Gino Mäder dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek istedi” diye yazdı. Mäder, başkaları için orada olma iddiasından ilham aldı. “Sporcuların bencil olmak zorunda olmadığını kanıtladı.”


“Tagesanzeiger”, Mäder İsviçre buzullarına bağışta bulundu ve “her zaman kendisiyle barışık olmaya çalıştı” diye yazdı. Mäder, İspanya turu sırasında hayır kurumlarına 3.000 Euro’nun üzerinde bağış yaptı – etaplarda geride bıraktığı her sürücü için bir Euro. Köpeği Pello, bir zamanlar Bilbao’da başıboştu ama kendini bir İspanyol ölüm istasyonu yerine Mäder’de buldu.


Mäder’in kaza sonucu ölümü bisikletle ilgili bir güvenlik tartışmasını ne ölçüde yoğunlaştırdı?


Kazanın açıklanamayan seyri nedeniyle, genel bir değerlendirme yapmak zordur. Ne yazık ki, ölümle sonuçlananlar da dahil olmak üzere ciddi düşmeler ve kazalar bisiklette yeni bir şey değil ve pratikte kasklar tek koruma. Fabio Casartelli’nin 1995’te Tour de France’ın bir etabında meydana gelen bir kazadan sonra ölümü, zorunlu kask tartışmasını ateşledi, ancak sekiz yıl sonrasına kadar uygulanmadı. Bundan kısa bir süre önce Kazak Andriej Kiwilev düşerek ölmüştü.


Kask takma zorunluluğuna rağmen sonrasında yine ölümlü kazalar yaşandı. 2016’da Belçikalı profesyonel Antoine Demoitié, bir eskort motosikletiyle çarpışması sonucu öldü, 2019’da Belçikalı profesyonel bisikletçi Bjorg Lambrecht, Polonya Turu’nda düşerek hayatta kalamadı.


Mäder düştüğünde yol kuruydu ve hızlı iniş, 215,3 kilometreyi aşan ve 3.295 metre rakımlı bir etabın sonunu işaret ediyordu. Belçika’dan 23 yaşındaki dünya şampiyonu Remco Evenepoel, böyle bir etabı inişten sonra bitirmenin akıllıca bir fikir olmadığını söyledi. Eski profesyonel bisikletçi Fabian Wegmann, Alman Basın Ajansı’na verdiği bir röportajda, “Gelecekte inişlerin bitiş çizgisine bu kadar yakın yapılmadığından emin olmanız gerekebilir.”


İnişte, saatte 100 kilometreyi aşan azami hızlara ulaşılacaktı. “Bu tehlikeli. Bir yarış pilotu olarak bunu her zaman düşünmüyorsunuz ama o her zaman mevcut.” Şimdiye kadar fark ettiği her şeye göre, bu bir sürüş hatasıydı. Spor başkanı olarak Almanya Turu rotasının planlanmasına destek veren Wegmann da şunları vurguladı: “Bir organizatör olarak, bu kadar uzun bir rotayı tamamen emniyete alamazsınız ve bir sürücünün yoldan çıkmaması için her geçişi güvenlik çitleriyle güvence altına alamazsınız. yol. Zaman ve para açısından bu mümkün değil.”


Mäder’e takım mesajı Tour de Suisse’den 6. etaba mesaj Tweet Tudor Bisiklet Takımı tanık çağrısı


dpa

#Konular