ABD Grand Prix'si: Verstappen zorlu bir parkurla podyumda: “Yetim değil”

fator

New member
ABD Grand Prix'si
Verstappen zorlu bir rotayla podyumda: “Yetim değil”





Maçın hemen ardından kritik sahne. fotoğraf

© Eric Gay/AP/dpa


Başlangıçtan hemen sonra ilk önemli sahne meydana gelir. Lando Norris liderliği kaybeder ve galibiyeti kaçırır. Ama aynı zamanda Max Verstappen. Ama zorlu bir düelloları var.





Ödül töreni öncesinde bekleme odasında Max Verstappen, Dünya Kupası rakibi Lando Norris ile zorlu düellodaki belirleyici sahne hakkında rahat bir şekilde sohbet etti. 27 yaşındaki Hollandalı'ya göre Britanyalıya verilen ceza gayet iyiydi. Kim şaşırdı: McLaren pilotu Norris'e tanınan beş saniye nedeniyle, ABD Grand Prix'sinin bitimine kısa bir süre kala Red Bull'da Verstappen'e karşı yaptığı heyecan verici sollama manevrası zaman kaybıydı.



Aksi takdirde, yarış galibi Charles Leclerc ve Ferrari takım arkadaşıyla soğutma odasında sohbet eder ve kazananın köpüklü şarabını podyuma sıçratırdı. Verstappen önceki gün sprint'i kazandıktan sonra liderliğini üç puan daha artırdı ve kalan beş yarışla Norris'ten 57 puan daha önde.


Ama yine de onun zaferle hiçbir ilgisi yoktu; Üç kez dünya şampiyonu olan pilot, son Grand Prix başarısını 23 Haziran'da İspanya'da kutladı. “Zor bir yarıştı, hiçbir zaman atak yapacak kadar hızlı olamadım” diye itiraf etti. Bu yüzden Norris'e karşı olduğu gibi savunma yapmak zorundaydı. Norris'e ceza verilmesiyle sonuçlanan düello hakkında Verstappen, “Benim fikrim var, ancak bunu burada söylemeyeceğim” diye vurguladı: “Yarış görevlilerinin kendi işlerini yapmasına izin vereceğim.”


Red Bull'un motor sporları danışmanı Helmut Marko, Verstappen'i ve sert savunmasını vurguladı: “Onun yetim olmadığı açık.” Peki Norris ne dedi? “Ben denedim, o da pistten çıktı. Manevra konusunda çok sert davrandığını ve avantaj elde ettiğini düşünüyorum.” Ama şimdi şikayet etmek istemiyor.


Karar ilk birkaç metrede verildi


Austin yine sözünü tuttu ve ilk birkaç metreden itibaren muhteşem bir gösteri sundu. Norris iyi bir şekilde kurtuldu ve bu sezon altıncı kez saniyenin binde biri ile pole pozisyonunu elde etti, ancak Verstappen hiç de memnun değildi. Amerika Pisti'nde ikinci başlama pozisyonunun bir dezavantaj olması gerekmiyor. Yüzde 15'e varan eğime sahip bir yokuştan sonra parkur sola doğru sert bir dönüş yaparak tekrar yokuş aşağı iniyor.


Norris hızla dördüncü oldu


Norris içeri girdi ama bu Verstappen'i tedirgin etmedi, dayandı. Ama her şey adildi. İki Dünya Şampiyonası düellosu tekerlek tekerleğe yapıldı, ancak virajın dışında çok fazla alana sahip olmaları gerekiyordu. Ve Leclerc bu avantajdan yararlanarak iç sahada ikisini geçerek liderliği ele geçirdi.


Sainz da Norris'i geçti. Teksas'taki günler öncesinde ve Red Bull kampında sinirleri bozulan İngiliz sürücü, birkaç saniye içinde birinciliği kaybetmiş ve ilk etapta Leclerc, Verstappen ve Sainz'ın peşine düşmüştü. Starttan önce “Yarışı kazanabiliriz, kaybedebiliriz, bu bana bağlı” dedi.


Ferrari zaten iki Mercedes'in aksine insanların sprint ve sıralama turlarında dik durmasını ve dikkat etmesini sağlamıştı. Rekor dünya şampiyonu Lewis Hamilton, çok sevdiği Amerika'da unutacağı bir hafta sonu geçirdi. Sprint elemelerinde üst turdayken bir yarışmacının spini nedeniyle yavaşladı ve 100 kilometrelik yarışta altıncı sıradan daha iyisini yapamadı. Birkaç saat sonra Grand Prix'e katılma hakkı erken sona erdi: 19. ve sondan ikinci.


Ve Hamilton'ın zaten beş kez kazandığı yarışta: Önemli ölçüde değişen Mercedes ile rotadan çıktı ve artık devam edemedi. Neon renkli ayakkabıları ve eldivenleriyle arabasının etrafındaki çakıllarda beceriksizce yürüyordu ve insanlar tribünlerden adını haykırıyordu.


Sainz Ferrari'de benzin kokusu ve Verstappen'in aracında sorun


Hamilton'ın kişisel felaketi kısa bir güvenlik aracı aşamasını tetikledi; Yarış yeniden açıldığında Leclerc liderliğini korudu. Genel olarak ön tarafta her şey aynı kaldı, ta ki Sainz kokpitte benzin kokusunu fark edip Ferrari'nin motoru için endişelenene kadar. Ve sonra Verstappen arabasında bir sorun olduğu mesajını aldı.


Hepsi yanlış alarm. Ancak Verstappen pit stop sırasında Sainz'a bir sıra kaybetti ancak yine de ilk lastik setinde önemli ölçüde daha uzun süre yarışta kalan Norris'in önünde kalmayı başardı. Ve bu işe yaradı. Norris, daha yeni lastikle Verstappen'i yakaladı.


Her turda Verstappen'i geçmeye çalıştı, Dünya Şampiyonası düelloları biraz kendi aralarındaydı ve Norris birinci virajda vurup Verstappen'i geçmeden önce ABD'li taraftarlara eğlenceli bir düello yaşattı. Her ikisi de pistten çıktı ve bu da yarış görevlilerini harekete geçirdi ve yoğun radyo mesajlarına neden oldu.


dpa

#Konular